نگرانیهای تاثیرگذار کارمندان
دغدغههای کارمندان همیشه به صورت مثبت یا منفی، بر بهرهوری مجموعه اثر می گذارند. به ندرت یا میتوان گفت هرگز شرایطی وجود دارد که نگرانیهای آنها بر روی بهرهوری تاثیرگذار نباشد. این یک واقعیت پیچیده روانشناختی نیست و اکثر مدیران اثرات مملوسی از تاثیر یک فرد دیدهاند.
چرا نگرانیهای کارمندان بر بهرهوری اثر میگذارد
نگرانیهای کارمندان همیشه به صورت مثبت و یا منفی، بر بهرهوری اثر میگذارد. ازدواج کارمندان، دریافت مدرک فارغ التحصیلی و یا رویدادهای فوق العادهی دیگر در زندگی آنها منجر به تقویت قابلیت بهرهوری آنها شود. در نقطه مقابل، طلاق، مشکلات مالی، از دست دادن عزیزان، مشکلات خانوادگی و یا مشکلات شخصی دیگر بهرهوری آنها را حداقل برای مدت کوتاه کاهش میدهد. نگرانیهای شغلی بیشتر اوقات اثرات بیشتری بر بهرهوری کارمندان دارد.
حتی دغدغههای تنها یک کارمند، اغلب بر ویژگی یک تیم یا یک سازمان اثر میگذارد. این اثر ممکن است مثبت یا منفی باشد. حتی احساس راضی بودن مدیر از عملکرد یک کارمند، میتواند بازدهی کل گروه را بالا ببرد. در سمت دیگر، مدیران باید نگرانیهای حتی یک عضو تیم و ویژگیهای منحصر به فرد آن کارمند را مورد توجه قرار دهند. مطمئناً، در مواردی پاسخهایی که مدیران باید ارائه دهند، مورد پسند و خواست کارمندان نیست. با این حال، نگرانیهای آنها مورد توجه قرار میگیرد و تلاشهایی برای حل این مسائل صورت میگیرد.
چگونه نگرانیهای کارمندان تعیین میشود؟
مدیریت گاهی ادعا میکند که آنها نگرانیهای کارکنان را مورد توجه قرار نمیدهند زیرا آنها نسبت به وجود یک یا چند مسئله ناآگاه هستند. در حالی که این ادعا ممکن است درست باشد، ضروری است که مدیریت از نگرانیهای کارکنان آگاهی یابد تا از تبدیل شدن مشکلات کوچک به اعتراضات بزرگ جلوگیری نماید.
مدیران چگونه میتوانند این کار را انجام دهند؟ فقط با پرسش.
تا زمانی که کارمندان شما دارای امنیت باشند که برای راستگو بودن مجازات نمویشوند و یا مورد انتقاد قرار نمیگیرند، معمولاً صادقانه عمل میکنند. اثبات شده است که نظرسنجیهای ساده برای یافتن پیشنهادات و یا نگرانیها کافی است.
10 نگرانی عمده کارمندان
نظرسنجیهای مستقل داخل سازمانی و خارج سازمانی (توسط شخص ثالث) به طور مستقیم در این مورد انجام شده است. این نتیجه بیان میکند که موضوعات مورد بررسی شایعترین نگرانیهای کارمندان در یک قسمت از تمام صنایع بوده است. لیست زیر هیچ ترتیبی ندارد زیرا مردم در موقعیتهای مختلف نگرانیهای متفاوتی دارند.
1. حقوق و پاداش: واقعا تعجب کردید؟!
2. پاداشهای دورهای: این یکی دیگر از رایجترین و قابل درکترین نگرانی کارکنان است. برای محدود کردن گردش مالی، مدیریت به طور معمول تلاش میکند تا بهترین برنامه پاداش پرداختی را ارائه دهد. اگر برنامه ها از حالت ایده آل خارج شوند، مدیریت باید تعهد خود را انجام دهد تا بهترین پاداشی را که میتواند، بسازد.
3. دستورالعملهای افزایش پرداخت: این نگرانی در ابتدا شما را متعجب میکند. دستورالعملهای پاداش اغلب برای شرکت های بزرگتر، افرادی که دارای نیروی کار اتحادیهای و سازمانهای دولتی هستند، در نظر گرفته شده است. با این حال، اکثر کسب و کارها به عنوان شرکتهای کوچکتر طبقه بندی میشوند و به نظر میرسد که این گروه اغلب این ویژگی را برای کارمندان ندارند ، و باعث ایجاد سردرگمی و نگرانی کارکنان میشوند.
4. استثنا قایل شدن برای شخصی خاص: اکثر مدیران ارشد این نگرانی را انکار میکنند، اما ممکن است آنها یک مورد مهم را فراموش کرده باشند: ادراک کارکنان. شرکت شما ممکن است در نهی استثنا قایل شدن بسیار سخت کوش باشد، اما با این حال، کارکنان این مورد را به خوبی متوجه میشوند.
5. حقوق عادلانه: در حالی که این نگرانی ممکن است مربوط به دو موضوع فوق باشد. کارکنان میخواهند احساس امنیت کنند و از این امر مطمئن شوند که حقوق دریافتی آنها مطابق با افرادی است که در موقعیتهای مشابه هستند و دارای تجربه کاری قابل مقایسه با آنها هستند.
6. بخش منابع انسانی: بیشتر مدیران بخش منابع انسانی از نگرانیهای کارکنان آگاه هستند. یکی دیگر از مواردی که باعث رضایت کارکنان میشود، وجود دوره های لازم برای سمت خود و به منظور ارتقا شغلی است که بخش منابع انسانی مسئولیت مدیریت و برنامهریزی دوره های لازم را باید عهده دار باشد هم چنین آنها انتظار دارند که بخش منابع انسانی نسبت به شمار زیادی از موضوعات مانند مزایا، پاداش، طرحهای شرکتها و اهداف، مسائل حقوقی و بیمهای آگاهی کامل داشته باشند.
7. مدیریت ذرهبینی: گاهی اوقات این امر "مدیریت بیش از حد" یا "مدیریت ذرهبینی" نامیده میشود، این نگرانی مربوط به کارکنانی است که احساس میکنند که هر فعالیت آنها به طور جداگانه اداره میشود و به آنها حق قضاوت یا آزادی کمی داده میشود.
8. ارتباط نامناسب با کارکنان: آیا کسی این نگرانی را قبلاً شنیده است؟ کارکنان نیاز دارند که در مورد شرکت خود آگاه باشند و این نیاز با داشتن اطلاعات کافی در مورد نقشهها، اهداف، رویاها، اخبار و دیگر موارد میسر میشود.
9. کار بیش از حد: تلاشهای اضافی باید با پاداش اضافی (در صورت امکان) و / یا حداقل یک "تشکر از شما" جواب داده شوند. و نگرانیها در نظر گرفته شوند.
10. شرایط و پاکیزگی فضای کار: مدیریت گاهی اوقات از این نگرانی غافلگیر میشود. اما، پس از اندکی تفکر، این کاملاً منطقی است. با توجه به اینکه مردم بیشتر و بیشتر متعهد به بهبود سلامت و کیفیت زندگی به طور کلی هستند، شگفت آور نیست که تمایل عمیقی به بهبود شرایط فیزیکی محیط کاری خود داشته باشند.
مهم است که این را به خاطر داشته باشید که این موارد نگرانیها هستند و شکایات نیستند. درخواست از کارکنانتان برای بیان نگرانیهایشان به مدیریت این شانس را میدهد که موضوعات مهم مربوط به کارکنان را دریابد. مطالعات نشان میدهد که توجه به نگرانیهای کارکنان - صرف نظر از پاسخها - مهم ترین فعالیت است. مدیریت اهمیت، صمیمیت و احترام خود را به نیروی کار خود نشان میدهد و تلاشهای صادقانه برای برطرف نمودن نگرانیهای کارکنان انجام میدهد، که به طور معمول موجب بهبود عملکرد کارکنان میشود.