وبلاگ جاب دات آی آر

اخبار و مطالب آموزشی سایت job.ir

وبلاگ جاب دات آی آر

اخبار و مطالب آموزشی سایت job.ir

سامانه کاریابی جاب دات آی آر

نگرانی‌های تاثیرگذار کارمندان

سه شنبه, ۲۷ آذر ۱۳۹۷، ۱۲:۴۹ ب.ظ

دغدغه­‌های کارمندان همیشه به صورت مثبت یا منفی، بر بهره‌وری مجموعه اثر می گذارند. به ندرت یا می‌توان گفت هرگز شرایطی وجود دارد که نگرانی‌های آن­ها بر روی بهره‌­وری تاثیرگذار نباشد. این یک واقعیت پیچیده روانشناختی نیست و اکثر مدیران اثرات مملوسی از تاثیر یک فرد دیده‌­اند.

daghdaghe karmandan

چرا نگرانی­های کارمندان بر بهره‌وری اثر می­گذارد

نگرانی‌­های کارمندان همیشه به صورت مثبت و یا منفی، بر بهره‌وری اثر می­‌گذارد. ازدواج کارمندان، دریافت مدرک فارغ التحصیلی و یا رویدادهای فوق العاده‌­ی دیگر در زندگی آن­ها منجر به تقویت قابلیت بهره‌­وری آن­ها شود. در نقطه مقابل، طلاق، مشکلات مالی، از دست دادن عزیزان، مشکلات خانوادگی و یا مشکلات شخصی دیگر بهره‌وری آن­ها را حداقل برای مدت کوتاه کاهش می‌­دهد. نگرانی‌­های شغلی بیشتر اوقات اثرات بیشتری بر بهره‌وری کارمندان دارد.

حتی دغدغه‌های تنها یک کارمند، اغلب بر ویژگی یک تیم یا یک سازمان اثر می‌­گذارد. این اثر ممکن است مثبت یا منفی باشد. حتی احساس راضی بودن مدیر از عملکرد یک کارمند، می‌تواند بازدهی کل گروه را بالا ببرد. در سمت دیگر، مدیران باید نگرانی‌­های حتی یک عضو تیم و ویژگی‌­های منحصر به فرد آن کارمند را مورد توجه قرار دهند. مطمئناً، در مواردی پاسخ­‌هایی که مدیران باید ارائه دهند، مورد پسند و خواست کارمندان نیست. با این حال، نگرانی‌­های آنها مورد توجه قرار می‌­گیرد و تلاش‌­هایی برای حل این مسائل صورت می‌­گیرد.

چگونه نگرانی‌­های کارمندان تعیین می‌­شود؟

مدیریت گاهی ادعا می­‌کند که آن­ها نگرانی‌­های کارکنان را مورد توجه قرار نمی‌­دهند زیرا آن­ها نسبت به وجود یک یا چند مسئله ناآگاه هستند. در حالی که این ادعا ممکن است درست باشد، ضروری است که مدیریت از نگرانی­‌های کارکنان آگاهی یابد تا از تبدیل شدن مشکلات کوچک به اعتراضات بزرگ جلوگیری نماید.

مدیران چگونه می­توانند این کار را انجام دهند؟ فقط با پرسش.

تا زمانی که کارمندان شما دارای امنیت باشند که برای راستگو بودن مجازات نموی‌شوند و یا مورد انتقاد قرار نمی­‌گیرند، معمولاً صادقانه عمل می‌­کنند. اثبات شده است که نظرسنجی‌­های ساده برای یافتن پیشنهادات و یا نگرانی‌­ها کافی است.

10 نگرانی عمده­ کارمندان

نظرسنجی­‌های مستقل داخل سازمانی و خارج سازمانی (توسط شخص ثالث) به طور مستقیم در این مورد انجام شده است. این نتیجه بیان می‌­کند که موضوعات مورد بررسی شایع‌­ترین نگرانی‌­های کارمندان در یک قسمت از تمام صنایع بوده است. لیست زیر هیچ ترتیبی ندارد زیرا مردم در موقعیت­‌های مختلف نگرانی‌­های متفاوتی دارند.

             1.     حقوق و پاداش: واقعا تعجب کردید؟!

2.      پاداش‌های دوره‌ای:  این یکی دیگر از رایج­ترین و قابل درک­ترین نگرانی کارکنان است. برای محدود کردن گردش مالی، مدیریت به طور معمول تلاش می­کند تا بهترین برنامه­ پاداش پرداختی را ارائه دهد. اگر برنامه ها از حالت ایده آل خارج شوند، مدیریت باید تعهد خود را انجام دهد تا بهترین پاداشی را که می­تواند، بسازد.

3.   دستورالعمل‌­های افزایش پرداخت: این نگرانی در ابتدا شما را متعجب می­کند. دستورالعمل­های پاداش اغلب برای شرکت های بزرگ­تر، افرادی که دارای نیروی کار اتحادیه­ای و سازمان­های دولتی هستند، در نظر گرفته شده است. با این حال، اکثر کسب و کارها به عنوان شرکت­های کوچک­تر طبقه بندی می­شوند و به نظر می­رسد که این گروه اغلب این ویژگی را برای کارمندان ندارند ، و باعث ایجاد سردرگمی و نگرانی کارکنان می­شوند.

4.      استثنا قایل شدن برای شخصی خاص: اکثر مدیران ارشد این نگرانی را انکار می­کنند، اما ممکن است آن­ها یک مورد مهم را فراموش کرده باشند: ادراک کارکنان. شرکت شما ممکن است در نهی استثنا قایل شدن بسیار سخت کوش باشد، اما با این حال، کارکنان این مورد را به خوبی متوجه می‌شوند.

5.      حقوق عادلانه: در حالی که این نگرانی ممکن است مربوط به دو موضوع فوق باشد. کارکنان می­خواهند احساس امنیت کنند و از این امر مطمئن شوند که حقوق دریافتی آن­ها مطابق با افرادی است که در موقعیت­های مشابه هستند و دارای تجربه کاری قابل مقایسه با آن­ها هستند.

6.      بخش منابع انسانی: بیشتر مدیران بخش منابع انسانی از نگرانی‌های کارکنان آگاه هستند. یکی دیگر از مواردی که باعث رضایت کارکنان می‌شود، وجود دوره های لازم برای سمت خود و به منظور ارتقا شغلی است که بخش منابع انسانی مسئولیت مدیریت و برنامه‌ریزی دوره های لازم را باید عهده دار باشد هم چنین آنها انتظار دارند که بخش منابع انسانی نسبت به شمار زیادی از موضوعات مانند مزایا، پاداش، طرح­های شرکت­ها و اهداف، مسائل حقوقی و بیمه‌­ای­­­­­­ آگاهی کامل داشته باشند.

7.      مدیریت ذره‌بینی: گاهی اوقات این امر "مدیریت بیش از حد" یا "مدیریت ذره‌بینی" نامیده می‌­شود، این نگرانی مربوط به کارکنانی است که احساس می‌­کنند که هر فعالیت آن­ها به طور جداگانه اداره می‌­شود و به آن­ها حق قضاوت یا آزادی کمی داده می‌­شود.

8.      ارتباط نامناسب با کارکنان: آیا کسی این نگرانی را قبلاً شنیده است؟ کارکنان نیاز دارند که در مورد شرکت خود آگاه باشند و این نیاز با داشتن اطلاعات کافی در مورد نقشه­‌ها، اهداف، رویاها، اخبار و دیگر موارد میسر می­‌شود.

9.      کار بیش از حد: تلاش­های اضافی باید با پاداش اضافی (در صورت امکان) و / یا حداقل یک "تشکر از شما" جواب داده شوند. و نگرانی­‌ها در نظر گرفته شوند.

10.    شرایط و پاکیزگی فضای کار: مدیریت گاهی اوقات از این نگرانی غافلگیر می‌­شود. اما، پس از اندکی تفکر، این کاملاً منطقی است. با توجه به اینکه مردم بیشتر و بیشتر متعهد به بهبود سلامت و کیفیت زندگی به طور کلی هستند، شگفت آور نیست که تمایل عمیقی به بهبود شرایط فیزیکی محیط کاری خود داشته باشند.

مهم است که این را به خاطر داشته باشید که این موارد نگرانی­‌ها هستند و شکایات نیستند. درخواست از کارکنانتان برای بیان نگرانی‌­هایشان به مدیریت این شانس را  می‌­دهد که موضوعات مهم مربوط به کارکنان را دریابد.  مطالعات نشان می‌­دهد که توجه به نگرانی‌­های کارکنان - صرف نظر از پاسخ­‌ها - مهم ترین فعالیت است. مدیریت اهمیت، صمیمیت و احترام خود را به نیروی کار خود نشان می‌­دهد و تلاش­های صادقانه برای برطرف نمودن نگرانی‌­های کارکنان انجام می‌­دهد، که به طور معمول موجب بهبود عملکرد کارکنان می‌­شود.

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی