وبلاگ جاب دات آی آر

اخبار و مطالب آموزشی سایت job.ir

وبلاگ جاب دات آی آر

اخبار و مطالب آموزشی سایت job.ir

سامانه کاریابی جاب دات آی آر

امروز شانس با شما یار نبوده و دیر به محل کار خود می‌رسید. شاید قراری برای ساعت 8 صبح نداشتید شاید هم داشته‌اید و به همین خاطر در حال حاضر استرس شدیدی دارید. بدون توجه به آن باز هم رئیس شما خوشحال نخواهد شد از این که برنامه ها را برهم زده‌اید.

در صورتی که شما تاثیری در تاخیر به وجود آمده داشته اید یا خیر، در این متن دقیقا اقداماتی که باید انجام دهید را ذکر می‌کنیم.

دیر رسیدن

خودتان را هرچه زودتر برسانید

شما هرگز نباید به نقطه‌ای برسید که ساعت 11 به محل کار برسید در حالیکه رئیستان نمیداند چرا نصف روز را از دست داده‌اید. اگر خیلی خوش شانس باشید در این حالت جمله ای که رییس به شما خواهد گفت این است که " ناسلامتی تلفن همراه به درد همین اوقات میخورد!". پس قبل از هرکاری زمان تقریبی رسیدنتان به محل کار را به رییس خود اطلاع دهید. مدیران ترجیه می‌دهند هرچه زودتر از غیبت و یا تاخیر شما مطلع شوند تا بتوانند راهکار مناسب برای جبران عدم حضور شما بیابند. فقط یک لحظه خود را جای مدیری بگذارید که درست قبل از یک جلسه مهم کاری، دو دقیقه قبل از جلسه ایمیلی دریافت کند که شما نمی‌توانید حضور داشته باشید. قطعا اینگونه اطلاع رسانی فایده‌ای برای او ندارد و اجازه عکس‌العملی به او نمی‌دهد.

اگر راهور قطار به شما اعلام کرد که قطار با 20 دقیقه تاخیر حرکت می‌کند، تمام تلاشتان را بکنید تا همان موقع با رییس خود تماس  بگیرید. اگر به تعطیلات رفته‌اید و آخر شب شرکت هواپیمایی به شما اعلام میکند که پرواز شما با تاخیر انجام می‌شود، بهتر است همان لحظه برای مدیر خود یک پیغام بگذارید. حتی اگر در موقعیتی شک دارید که شاید سر وقت معمول برسید یا تاخیری پیش خواهد آمد، بهتر است مدیرتان را درجریان قرار دهید. بدین صورت مدیر شما متوجه این موضوع می‌شود که می‌تواند روی شما حساب کند.

دروغ نگویید

شاید به نظر وسوسه کننده بیاید که وقتی دیر می‌‍رسید به رییس خود بگویید که " در اتوبان 50 تا ماشین به هم برخورد کرده بودند و تلی از ماشین‌ها پیش روی من بود ولی من از ماشینم بیرون پریدم و کوه ماشین ها رو بالا رفتم تا خودم رو به اینجا برسانم!!!" ولی باور کنید بهتر است یا صادقانه دلیل خود را بگویید یا اصلا حرفی نزنید. قبول کنید که احتمال فاش شدن دروغ شما بسیار بالاست و سپس هنگامی که به اعتماد آن‌ها در مسئله‌ای واقعا نیاز دارید، چوپان دروغگو شده‌اید!

پس همواره راستگو باشید، شاید در وهله اول به نظر مدیرتان مطلوب نباشد که خواب مانده‌اید یا فراموش کرده‌اید بنزین بزنید. ولی اگر بقیه روزها شما سر وقت حاضر شوید آن دفعات اندک را فراموش می‌کنند.

عذرخواهی کنید

اگر شما دیر به سر کار بروید باید بدانید که این عمل شما ممکن است تاثیرات منفی بر افراد دیگر بگذارد، پس باید عذرخواهی کنید. حتی اگر ذره ای عذاب وجدان یا ناراحتی از تاخیر بوجود آمده ندارید، بازهم باید عذرخواهی کنید چون بر کار مدیر و دیگر همکارانتان تاثیر منفی می‌گذارد.

تاکید کنید که تلاش خود را برای رفع کاستی به وجود آمده انجام خواهید داد

شما دیر رسیده‌اید و کنترلی بر اوضاع و شرایط بوجود آمده نداشتید. ولی شما می‌توانید تصمیم بگیرید که چطور با آن مقابله کنید و آن را رفع نمایید. علاوه بر عذرخواهی از مدیر خود باید بر این موضوع تاکید داشته باشید که آمادگی تلاش برای جبران شرایط حاصل شده از تاخیر خود را خواهید داشت. می‌توانید ذکر کنید که کار خود را با سرعت بیشتری انجام می‌دهید یا زمان بیشتری را سرکار می‌مانید.

تشکر کنید

شاید خوب باشد که آخر روز از مدیرتان تشکر کنید که دلیل تاخیر شما را درک کرده است. قطعا این کار برای چاپلوسی نیست! ولی اگر برای برخورد خوب مدیر خود قدردان هستید باید اجازه دهید که از آن مطلع شود.

 

کلام آخر

بدانید که یک بار یا دوبار دیر رسیدن سرکار اتفاق معمولی است که برای هرکسی ممکن است رخ دهد ولی یک روز درمیان دیر رسیدن، واقعا عادی نیست. نباید اجازه دهید که شما را به عنوان یک کارمند وقت نشناس برچسب بزنند. اینگونه به مرور اعتماد مدیر خود را از دست می‌دهید.

به یاد داشته باشید که یک فرد بالغ مسئولیت‌پذیر در کنار تمام خصوصیاتی که دارد. تلاش میکند سروقت به قرارهای خود برسد. پس سعی کنید درست برنامه ریزی کنید که سروقت در محل کار خود حاضر شوید.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی