چگونه میتوانیم برای استخدام نیرو در سال جدید آماده شویم؟
سال نو یکی از زمانهای اصلی برای استخدام است، کارجویان عزم خود را برای یافتن شغل مناسب در سال جدید جزم میکنند و یا افرادی که به دنبال تغییر شغل هستند، سال جدید را با تصمیمها و اهداف جدید برای پیشرفت یا یافتن شغل مناسب شروع می کنند. در اینجا چند نکته برای اجرای یک کمپین استخدام موفقیت آمیز به شما خواهیم گفت.
نخست انتخاب کارجویان شایسته
کاندیداهای خوب در هر شرایط اقتصادی بسیار ارزشمند هستند و یافتن آنها دشوار است. بنابراین در حالی که شما در حال برنامهریزی استراتژیها و کمپینهای تبلیغاتی برای سال جدید هستید، یک استراتژی عاقلانه این است که استخدام کارجویان مناسب را نیز به عنوان یک منبع ارزشمند به صورت مداوم دنبال کنید. یک برنامه واضح برای یافتن و به کارگیری استعدادهای موجود در بازار کار در سال جدید برای سازمان خود تعیین کنید. بدین منظور یک نمودارگردش کار با اهداف روشن و نتایج مورد نظر، برنامهریزی و ایجاد کنید.
شرح موقعیت شغلیتان را تقویت کنید
داشتن یک استخدام برجسته، فقط شرح درست شغل برای موقعیت شغلی مورد نظر شما نیست، بلکه توصیفی عالی، دقیق و کامل از شغل است که به وضوح نیازهای شما، نقش و کیفیت افراد مورد نیاز را مشخص میکند. یک شرح شغلی مناسب، شما را با صرف زمان و هزینه کمتر به نیروهایی شایستهتر میرساند.
دوباره رسانههای خود را بازدید کنید
از رسانههای مرتبط مانند سایتهای کاریابی، کانالها و صفحههای شبکه اجتماعی مرتبط با آگهی شغلی و گروههای دانشگاهی مرتبط برای اطلاعرسانی به کارجویان استفاده کنید. همواره به خاطر داشته باشید که روشهای رسیدن به مخاطبان بازار هدف خود(کارجویان) را ارزیابی کنید. بررسی کنید که آیا افرادی که از این روشها به شما معرفی میشوند، نیروهای مناسب و کارآمدی هستند و آیا بازدهی این تبلیغات به منظور دستیابی به نیروهای ارزشمند نسبت به هزینههای که برای این تبلیغات انجام میدهید به صرفه است یا خیر.
این بررسیها را در طول سال باید انجام دهید و با شناسایی منابع ارزشمند کارجویان و بسترهای مناسب تلبیغات، خود را برای کمپینهای استخدامی سال جدید آماده کنید.
و در نهایت...