وبلاگ جاب دات آی آر

اخبار و مطالب آموزشی سایت job.ir

وبلاگ جاب دات آی آر

اخبار و مطالب آموزشی سایت job.ir

سامانه کاریابی جاب دات آی آر

5 مزیت بزرگ انجام دوره کارآموزی

سه شنبه, ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۱۰:۳۸ ق.ظ

از مزیت های دوره کار آموزی ارتقا رزومه شما، تا بدست آوردن یک تجربه کاری واقعی و همچنین معرفی شما به کارفرمایان آتی می باشد.

آتل بداوی، استخدام کننده قانونی و متخصص توسعه حرفه‌ای و مدیر پیشین مرکز حرفه دانشگاه جرج واشنگتن می‌گوید: " برای بیشتر کارفرمایان، دوره کارآموزی یک مصاحبه گسترش یافته است." در حقیقت، نرخ متوسط پیشنهاد شغلی به انترن ها طبق گزارش برآورد کارآموزی و تعاونی 2018 سازمان ملی دانشگاه‌ها و کارفرمایان 59 درصد (با نرخ پذیرش 3/77 درصد) می‌باشد.

و اما این همه چیز نیست؛ علاوه بر قرار دادن خودتان در معرض یک پیشنهاد کاری، مزیت‌های باارزش دیگری نیز در اتمام دوره کارآموزی وجود دارد. 5 روش ذیل را که شما با یک کارآموز موفق بودن به آن‌ها می‌رسید را ببینید.


  •  رزومه‌ تان را ارتقا بدهید.

بدست آوردن تجربه واقعی توسط خودتان برای آینده شغلیتان و همچنین داشتن یک رزومه پرباربسیار با اهمیت می باشد، زیرا کارفرمایان آتی می‌خواهند ببینند که شما مجموعه‌ ای از مهارت‌های حرفه‌ ای خوبی را دارید.

اگر می‌خواهید که مدیران استخدام کننده آینده را تحت تأثیر قرار بدهید باید تجربه کارآموزیتان را در رزومه خودتان بصورت استراتژیکی ارائه کنید

بداوی می‌گوید "در رزومه‌ تان، شما باید روی مهارت‌ها و نتایج تمرکز کنید، نه اینکه روی وظایفی که انجام داده‌اید مانور دهید." یک روش برای انجام این کار بیان کردن دستاوردهایتان با استفاده از اعداد مؤثر می‌باشد. برای مثال، به جای بیان کردن ساده این که شما " اعلام خبری نوشته‌اید،" دقیق‌تر بنویسید و بگویید که " شما 25 اعلام خبری را در یک دوره سه هفته‌ای در ضرب العجل های روزانه نوشته‌اید."

 بصورت ایده آل، شما همچنین کاری کرده‌اید که خط زیرین شرکت را ارتقا داده‌اید؛ برای مثال، " شناسایی کرده، تحقیق کرده، و یک شرکت تأمین اینترنتی جدیدی را معرفی کرده‌اید، که هزینه‌های اجرایی انلاین شرکت را 15 درصد کاهش داده است."

بفهمید که چه کاری می‌خواهید انجام دهید- و چه کاری را نمی‌خواهید انجام دهید

یک مدیر اجرایی خدمات حرفه‌ای در یک دانشگاه معروف اروپایی می گوید: " یک دوره کارآموزی یک مرحله مهم برای اتخاذ اهداف حرفه‌ ای ‌تان می‌باشد."

ربکا اسپرو، مدیر اجرایی خدمات حرفه‌ای دانشگاه کورنل می‌گوید، بنابراین، اگر فکر می‌کنید که می دانید که چه نوع شغلی را بعد از دانشگاه می‌خواهید، یک اجرای آزمایشی را از طریق دوره کارآموزی انجام بدهید.

مطمئن شوید که علاقمندی های حرفه‌ای‌تان را با نوع دوره کارآموزی که انجام می‌دهید مطابقت دهید. اسپرو می‌گوید که، " اگر شما فکر می‌کنید که می‌خواهید در جهان استارتاپ کار کنید، شما باید در یک استارتاپ دوره کارآموزی داشته باشید"، " زیرا تصور شما از اینکه کار کردن در یک استارتاپ چطور می‌تواند باشد ممکن است با واقعیت تطابق نداشته باشد."

بعلاوه، پی بردن به اینکه چه نوع کاری نمی‌خواهید انجام دهید هنگامی که کارآموز هستید می‌تواند به شما کمک کند تا از قبول کردن یک شغل با تطابق نامناسب بعد از اینکه فارغ التحصیل شدید اجتناب کنید.

 

  •  از طریق مشاهده بیاموزید.

به عنوان یک کارآموز، شما یک دید بیرونی روی صنعت بدست می‌آورید که نمی‌توان آن را توسط هیچ مقاله یا کلاسی آموخت.

 شما می‌توانید مهارت‌ها و دانش را تنها با حضور فیزیکی در یک اداره و توجه کردن به اطرافتان بدست بیاورید.

بنابراین، از چشمانتان برای ارزیابی آنچه که فرهنگ کمپانی است، استفاده کنید. آیا کارکنان به تنهایی در میز کارشان غذا می‌خورند یا با هم نهار می‌خورند؟ معمولاً افراد چند ساعت کار می‌کنند؟ همکاران با هم چطور ارتباط برقرار می‌کنند؟

یک راه دیگر برای یادگیری از طریق مشاهده نشستن در ملاقات‌های دپارتمان، یا چسبیدن به یکی از کارکنان برای یک روز می‌باشد. بداوی می‌گوید، " تنها حاضر بودن بصورت یک شرکت کننده ساکت در یک ملاقات یا یک تماس کنفرانسی می‌تواند به شما فهم بهتری از نحوه عملکرد شرکت را بدهد".

 

  •  بازخوردهای حرفه‌ای را بدست بیاورید.

به عنوان یک دانش آموز دانشگاه، شما از طریق مقالات و امتحان‌های دانشگاهی نمره دهی شده‌اید، اما شما احتمالاً بازخوردهایی را از کسی که واقعاً در آن حوزه کار می‌کند را دریافت نکرده باشید. درخواست انتقاد سازنده و ارائه شده از طرف سرپرست شما ممکن است نیازمند تلاش اندکی از طرف شما باشد، زیرا برخی مدیران برای ارائه بازخوردهای داوطلبانه به گزارش‌های مستقیم خودشان مردد هستند.

گرفتن اشاره‌ها روی عملکرد شما در سرتاسر دوره کارآموزی (بخوانید: تا انتها صبر نکنید!) می‌تواند به شما کمک کند تا مهارت‌های خود را ارتقا و بهبود ببخشید.

یک پاداش شیرین: وقتی افراد با شما مشغول می‌شوند و توصیه می‌دهند، آن‌ها معمولاً در موفقیت حرفه ‌ای شما ذینفع می‌شوند.

 

  •  ارتباطات ارزشمندی را ایجاد کنید

هنگامی که در شرکت هستید از مزیت فرصت انجام شبکه سازی کارموزی استفاده کنید. بداوی پیشنهاد می‌کند که " خودتان را به افرادی که نمی‌شناسید در اتاق استراحت معرفی کنید" و سپس در طول قهوه خوردن از آن‌ها بخواهید تا بیشتر درباره کارشان یاد بگیرید. یا، به سادگی از رییس خود بخواهید تا شما را به کارکنان در دپارتمان‌هایشان معرفی کند.

همچنین، برای ساختن روابط با کارآموزان دیگر زمان صرف کنید. بداوی می‌گوید که، " این افراد اگرچه الان رقیبان شما هستند، اما آن‌ها روزی همکاران صنعتی شما خواهند شد". با امروز دوستانه رفتار کردن با آن‌ها، شما می‌توانید با گسترش حرفه‌تان روی آن‌ها تکیه کنید."

بعد از اتمام دوره کارآموزی با ارتباطات جدید خودتان در تماس باشید؛ در غیر اینصورت، ممکن است هنگام بوجود آمدن گشایش‌های شغلی نادیده گرفته شوید.

 

  •  گام‌های بعدی

پا گذاشتن درون یک در، یکی از چالش برانگیز ترین جنبه‌های حرفه‌ای شما است، اما در ازدحام‌ها مزد آن را می‌گیرید- کارآموزی تنها یک شروع است. ایجاد کردن یک رزومه مؤثر می‌تواند اولین گامی باشد که باید انجام دهید. آیا می‌توانید کاری بکنید که خوب به نظر برسد؟ یک ارزیابی رایگان رزومه را امروز توسط متخصصان بگیرید. شما بازخوردهای دقیقی را در دو روز کاری، شامل مروری از ظاهر رزومه و محتویات آن، و یک پیش بینی از برداشت اولیه استخدام کننده را دریافت خواهید کرد.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی