وبلاگ جاب دات آی آر

اخبار و مطالب آموزشی سایت job.ir

وبلاگ جاب دات آی آر

اخبار و مطالب آموزشی سایت job.ir

سامانه کاریابی جاب دات آی آر

6 کاری که باید انجام داد تا یک مدیر "محبوب" شد

دوشنبه, ۲۶ فروردين ۱۳۹۸، ۰۱:۰۳ ب.ظ

در اولین روزهای کاری مدیر بودنم، این احساس را داشتم که یک " مدیر بد" هستم. من توسط اظهار غیرعادی از عدم اعتماد به نفس آشفته شده بودم " آیا من با انجام کارهایی که مشخصه مدیر بد می‌باشد در این دسته بندی قرار می‌گرفتم؟"

آیا شما از آن مدیران بدی هستید که همه ما وحشت داریم؟

من شنیدم که گفتید، " بله".

وقتی شما از اداره خارج می‌شوید، آن‌ها درباره شما در اتاق‌های بدون پنجره ساختمان صحبت می‌کنند. شما در اتاق خودتان نشسته‌اید، و تیم شما معمولاً درباره شما غیبت می‌کنند. تیم شما به اندازه‌ای که می‌بایست مشارکت نمی‌کنند. اگر این‌ها نشانه‌های مرسومی هستند ممکن است شما در حال تبدیل شدن به یک مدیر بد باشید.

آیا من ترجیح می‌دهم از من بترسند یا عاشق من باشند؟ آسان است. هر دو. من می‌خواهم مردم از این بترسند که چقدر عاشق من هستند.


من می دانم که این مسائل همه جا اتفاق می افتد، اما به عنوان یک مدیر، شما مسئول هستید که تیمتان را در یک وضعیت روحی خوب نگه دارید. شما دوست دارید تا پیشرفت کارکنانتان را ببینید. شما احتمالاً می‌خواهید مدیری باشید که کارکنانتان عاشقش هستند! و کارمندان از شما انتطار دارند که مورد راهنمایی و اعتماد شما قرار بگیرند

اما آن را چطور انجام می‌دهید؟ چند چیز وجود دارد که باید انجام دهید. اینجا من شش مرحله را فهرست کرده‌ام که باید به شما در رسیدن به آن، یعنی قدردانی شدن و پذیرفته شدن، کمک کند.

.1 روز آن‌ها را روشن‌تر (و سودبخش‌تر) کنید

اگر کارکنان شما روزهای کسل کننده‌ای دارند یک نشانه بد است. اولویت اول ما داشتن یک فرهنگ شگفت انگیزی است که افراد از کارکردن در اینجا سپاسگزار باشند. این کار نه تنها باعث می‌شود که آن‌ها عاشق هر روز سرکار آمدن باشند بلکه باعث می‌شود که بیشتر عاشق ما (مدیران) باشند.

.2 نمایش را تمام کنید

هیچ کس نمی‌خواهد که "شاه یا ملکه نمایش" نامیده شود. یک مدیر بد همیشه نمایشی خواهد بود، او تلاش می‌کند نشان بدهد که روی همه اعضای تیم کنترل دارد. اگر تیم شما از یک بحران به بحران دیگری برود بدان معناست که شما کارتان را درست انجام نمی‌دهید.

یک رویکرد بدون نمایش را برای افرادتان انتخاب کنید.

.3 از نکات مثبت قدردانی کنید

مثبت بودن، مثبت بودن را ایجاد می‌کند. به عنوان یک مدیر باهوش، شما می دانید که باید نکات مثبت را در تیمتان و کار آن‌ها ببینید. از آن دسته افراد نباشید که همیشه اشاره می‌کنند چرا ایده‌ها کار نمی‌کنند، کسی که تنها چیزهای از دست رفته را به جای دستاوردها می‌بیند. اجازه دهید تا آن‌ها ببینند که چیزهای مثبت را متوجه می‌شوید و از کار خوبی که انجام می‌دهند سپاسگزاری می‌کنید.

.4 با وقت کارکنان بصورت یک چیز "با اهمیت" رفتار کنید

کارکنان از اینکه بصورت ناعادلانه با آن‌ها رفتار شود، متنفر هستند. اگر از آن‌ها بخواهید که چندین مسئولیت را در زمان و فشار کاری بسیار زیاد انجام دهند، از شما متنفر خواهند شد. بهترین مدیران به کارکنانشان به عنوان یک فرد ارزش قائل هستند. آن‌ها را وادار نکنید که در آخر هفته‌ها یا بیش از 8 ساعت کار عادی کار کنند مگر اینکه واقعاً ضروری باشد. به جای زمان، نتایج را بسنجید.

.5 منحصر به فرد بودن آن‌ها را درک کنید

هر کارمندی سبک منحصر به فرد کار کردن دارد. آن‌ها نیازهای متفاوتی دارند و به چیزهای مختلفی ارزش می‌دهند. وقتی که کارکنان احساس کنند که با مأموریت، دید و ارزش‌های شرکت مطابقت دارند، آن‌ها با اشتیاق بیشتری کار می‌کنند. کاری کنید که بفهمند بدون آن‌ها شرکت شما بدتر می‌شود. اگر شما آن‌ها را درک کنید آن‌ها شما را درک خواهند کرد.

.6  پاداش‌های خلاقانه برای کارکنانتان

پاداش بدهید! اگر هوشمندانه داده شوند، پاداش‌های ارزان بسیار خوب هستند. به آن‌ها چیزی بدهید که احساس می‌کنند برای آن‌ها مفید است. این برای شما بودجه زیادی مصرف نمی‌کند. تنها کمی خلاقیت مانند پاداش‌های در محل، پاداش‌های مسافرت، برازندگی و سلامت، پاداش‌های سرگرمی و غیره، نیاز دارد. چنین پاداش‌هایی احساس وفاداری و دلبستگی را ارتقا می‌دهد. شما احتمالاً محیط کاری بسیار شادی خواهید داشت که در بالاترین حد عاشق شما هستند.

نتیجه واقعی و نهایی، من معتقدم که این فهرست به هیچ عنوان جامع نیست. این شما را به جایی می‌رساند که می‌خواهید بروید. چیزهای خوب برای کسانی اتفاق می افتد که وظایفش را انجام داده باشند! با امید بهترین‌ها برای راه شما!

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی