وبلاگ جاب دات آی آر

اخبار و مطالب آموزشی سایت job.ir

وبلاگ جاب دات آی آر

اخبار و مطالب آموزشی سایت job.ir

سامانه کاریابی جاب دات آی آر

4 نکته ضروری برای جستجوی موفق شغلی

يكشنبه, ۵ اسفند ۱۳۹۷، ۰۳:۱۳ ب.ظ

نوشتن رزومه و فرستادن آن برای کارفرمایان از جمله اقداماتی است که اکثر کارجویان برای یافتن شغل مورد نظر خود انجام می‌دهند. ولی برای موفقیت در این راه توجه به یک سری نکات ضروری است که در ادامه این مقاله به چهار مورد از نکاتی که برای یک جستجوی موفق شغلی به آن نیاز دارید اشاره می‌کنیم.

جستجوی شغلی موفق

1.     رزومه به‌روز

شاید امروزه نوشتن و ساخت یک رزومه امری بدیهی باشد که کارجویان با آن آشنایی دارند. ولی توجه به این نکته ضروری است که رزومه شما باید مرتبا به روزرسانی شود. قبل از هر بار ارسال رزومه، مجددا محتوای آن را از نظر صحت و دقت مطالب ذکر شده بررسی کنید. توجه به ظاهر رزومه و املای صحیح کلمات را فراموش نکنید و یقین پیدا کنید که مهارت‌ها و سوابق جدید خود را به ترتیب از آخرین آنها در رزومه گنجانده باشید. به یاد داشته باشید که برای نزدیک شدن به مصاحبه استخدامی باید تجربیات و مهارت‌های مورد نظر و نیاز کارفرما را در رزومه ارسالی قرار دهید.

2.     متمایز جلوه دادن خود

 به ازای هر آگهی شغلی یا فرصت کاری در هر شرکت، کارفرما تعداد زیادی رزومه دریافت می‌کند که بررسی دقیق تمام آن‌ها کار سخت و طاقت‌فرسایی است. سعی کنید راه‌هایی برای متفاوت نشان دادن خود بیابید. به توانایی‌های خود خوب بیاندیشید و با بررسی دقیق‌تر، توانمندی‌های منحصر به فرد خود را بیابید. به دنبال توانمندی‌هایی باشید که شما را از سایرین متمایز می‌کند و آن‌ها را در رزومه خود بیاورید. این تمایز می‌تواند در ظاهر رزومه شما نیز باشد، با جذاب و متفاوت کردن رزومه خود با استفاده از قالب‌های جذاب و حرفه‌ای یا ساخت رزومه به صورت اینفوگرافی نظر کارفرما را بیش از سایرین جلب کنید.

3.     آشنایی با ارزش‌های کارفرما

یکی از اشتباهاتی که کارجویان مرتکب می‌شوند این است که برای تمام فرصت‌های شغلی، یک نوع رزومه ارسال می‌کنند. توجه داشته باشید که برای هر کارفرما با توجه به نوع شرکت و نیازهای آن باید رزومه خود را ویرایش نمایید. با یک جستجو در اینترنت ارزش‌های کاری و فرهنگی سازمان را پیدا کنید و بر اساس آنها رزومه خود را تنظیم نمایید. و یا اگر به مصاحبه دعوت شده‌اید، حتمن از قبل به خوبی در ارتباط با آن شرکت تحقیق کنید. کارفرمایان از افرادی که ایده‌ها و پیشنهادات خلاقانه‌ای برای آنها دارند بسیار استقبال می‌کنند، پس همیشه با دست پر به مصاحبه بروید.

4.     حضور در دنیای دیجیتال

در این عصر دیجیتال، بدون شک کارفرمایان به صورت آنلاین به دنبال شما می‌گردند. آن‌ها حتما اسم شما را گوگل می‌کنند و در شبکه‌های اجتماعی حرفه‌ای مانند لینکداین شما را جستجو می‌کنند. پس چگونگی حضور در شبکه‌های اجتماعی، برداشتی از شما و توانمندی‌های شما در اختیار کارفرما قرار می‌دهد. بنابراین اطلاعاتی که به اشتراک میگذارید را با توجه به شغل مورد نظر خود و کارفرمایان احتمالی با دقت انتخاب کنید.   

 


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی