وبلاگ جاب دات آی آر

اخبار و مطالب آموزشی سایت job.ir

وبلاگ جاب دات آی آر

اخبار و مطالب آموزشی سایت job.ir

سامانه کاریابی جاب دات آی آر

در پست قبل با موضوع راهنمای سئو شخصی با مفهوم سئو شخصی آشنا شدیم و به چند مورد از عوامل تاثیرگذار بر روی آن اشاره کردیم. در این پست از دانسته‌های جاب به ادامه این موضوع خواهیم پرداخت.

تمرکز بر روی شرح شغل مورد نظر خود

زمانی که برای یک فرصت شغلی خاص تقاضا می‌دهید، از یک رزومه و یا درخواست اختصاصی برای این فرصت استفاده کنید. اگر سعی کنید همواره از یک نسخه از رزومه خود استفاده کنید تا برای هر کاری درخواست دهید، احتمال کمی وجود دارد که موفق شوید. زمانی که شما در حال ایجاد یک اکانت در شبکه های اجتماعی هستید، تطابق با کلمات کلیدی مناسب تمام کارفرمایان غیر ممکن است، بنابراین بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید تمرکز بر کلمات مناسب توسط کارفرمایان هدف شما یا عبارات مورد استفاده توسط اغلب کارفرمایان خواهد بود.

استخدام کنندگان معمولا وب، لینکدین، سامانه های کاریابی و دیگر رسانه‌های اجتماعی برای داوطلبان واجد شرایط جستجو  را می‌کنند. بنابراین، راحت پیدا شدن در این صفحات برای یافتن شغل مناسب بسیار حیاتی است.

 

توجه به املای صحیح کلمات

 زمانی که یک کلمه کلیدی را به‌ طور نادرست می‌نویسید، خودتان را از نتایج جستجو برای آن کلیدواژه حذف کرده‌اید. این‌ها چند مورد از اشتباهات رایجی هستند که در لینکدین مشاهده شده است:

·            مدیر (manager) که به صورت "manger" نوشته  شده است با 118949 مورد

·            مدیریت (management)که به صورت "mangement" نوشته  شده است با 6749 مورد

·           نماینده(representative) که "represenative" نوشته  شده است با 15635 مورد

·           مهندس (engineer)که به صورت "enginer" نوشته شده است با 4494مورد

بنابراین با استفاده از ابزارهای تصحیح املا مانند spell checker متن خود را بازبینی کنید تا از خراب کردن  پیشگیری کنید. درک کنید که کارفرمایان به دنبال چه چیزی هستند، بنابراین می‌توانید همان عبارات را در رزومه خود بگنجانید تا برای شما و اهداف تان مناسب باشند. معرفی نادرست خودتان اشتباه بزرگی است، در نتیجه صادق باشید.

کلمات کلیدی که کارفرمایان جست و جو می کنند را جست و جو کنید.

۱. نام شما

اگر کارفرمایان به راحتی بصورت آنلاین شما را پیدا نکنند، مورد توجه قرار نخواهید گرفت.

 این نکته خیلی مهم است که همه جا نام خود را به یک صورت و با یک املای واحد بنویسید. این کار پیدا کردن شما را راحت تر می‌کند و همچنین  وقتی استخدام‌کننده‌ها سعی می‌کنند حقایق را در رزومه و فرم استخدام شما تایید کنند، به راحتی می توانند شما را پیدا ‌کنند. به احتمال زیاد، افرادی که در جلسات تجاری و دیگر رویدادهای حرفه‌ای ملاقات می کنید سعی می کنند با شما در لینکدین ارتباط برقرار کنند، بنابراین باید بتوانند به راحتی شما را پیدا کنند.

۲. عناوین شغلی

موثرترین راه برای بهتر دیده شدن استفاده از عناوین شغلی مناسب است. بهتر است از اصطلاحاتی استفاده کنید که کارفرمایان در آگهی‌های شغلی استفاده می‌کنند که برای یافتن آنها می‌توانید به آگهی‌های شغلی پیشین و یا آگهی‌های مشابه شغلی که می‌خواهید رجوع کنید.

۳. مهارت و ابزار

بررسی کنید که چگونه کارفرمایان از عبارات مختلف برای بیان نیازمندی های شغلی خود استفاده می‌کنند تا بتوانید مناسب‌ترین عبارات و کلمات را برای بیان مهارت های خود بیابید.

۴. مکان‌ها

این قسمت نیز می‌تواند شامل یک مجموعه مهم از کلمات کلیدی باشد. کارفرمایان اغلب در یک مکان(استان، شهر) مشخص جستجو می‌کنند چون می‌خواهند فردی که محلی است و نیاز به انتقال ندارد و قصد مهاجرت به مکانی دیگر را ندارد (یا انتظار داشته باشد کارفرما برای جابجایی پول بپردازد) پیدا کنند.

 

نظرات (۴)

ممنون
Merc babate site khoobeton
thanks
مرسی بابت مطالب مفید ادامه بدید
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی