وبلاگ جاب دات آی آر

اخبار و مطالب آموزشی سایت job.ir

وبلاگ جاب دات آی آر

اخبار و مطالب آموزشی سایت job.ir

سامانه کاریابی جاب دات آی آر

راهنمای سئو شخصی برای جستجوی شغلی (قسمت اول)

سه شنبه, ۱۳ آذر ۱۳۹۷، ۰۱:۱۶ ب.ظ

 برای یک جستجوی شغلی موفق، سئو شخصی یک ضرورت است. پایه سئو شخصی استفاده از مناسب ترین کلمات کلیدی برای شماست. در ادامه این مقاله پیشنهاداتی برای بهبود سئو شخصی ارائه می‌شود.

تکنیک‌های سئو شخصی

ایجاد محتوای وب مناسب به نحوی که در جستجوها رتبه بهتری کسب کند به عنوان بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO، سئو) شناخته می­شود. و تلاش برای ظاهر شدن در نتایج جستجوی نام و یا مهارت‌های شما به عنوان SEO شخصی شناخته می‌شود.

۴۷ درصد از کارفرمایان اگر شما را به صورت آنلاین پیدا نکنند، احتمال کمتری وجود دارد که برای مصاحبه با شما تماس بگیرند.

فواید سئو شخصی

داشتن سئو شخصی جامع (دیده شدن در نتایج موتور جستجو) فرصت‌های زیادی را برای شما فراهم می‌کند، از جمله:

  • بدون درخواست کار، به عنوان گزینه احتمالی جویای کار در نظر گرفته می‌شوید.
  • پس از درخواست استخدام به یک مصاحبه شغلی دعوت می‌­شوید.
  • پیدا شدن توسط مشتریان دایم یا موقت احتمالی.
  • برقراری ارتباط مجدد با دوستان قدیمی و همکاران سابق.

در حال حاضر، مکان‌هایی که غالبا دیده می‌شوند شامل گوگل و لینکدین (که شبکه اجتماعی حرفه‌ای غالب است) هستند . برای حضور موثر در این فضاها، یک اشتراک  ایجاد کنید و به نکاتی ذکر شده در این متن توجه نمایید. 

استخدام کنندگان و کارفرمایان به طور مداوم جستجو می‌کنند

در دسترس بودن در اینترنت و بسیاری از پایگاه‌های استخدام آنلاین، گزینه‌های بسیاری برای کارفرمایان و جویندگان کار فراهم می‌کند. بسته به جایی که کارفرما در فرآیند استخدام قرار دارد، انواع مختلفی از جستجو را انجام می‌دهند.


چرا کارفرمایان جستجو می‌کنند

مطالعات اخیر نشان داده‌اند که بیش از ۹۰ درصد کارفرمایان و استخدام کنندگان از موتورهای جستجو برای موارد زیر استفاده می‌کنند:

  • متقاضیان استخدامی را پیدا کنند که صلاحیت شغلی دارند.
  • درباره افرادی که برای شغل خود درخواست داده‌اند، تحقیق کنند تا به جدا کردن صلاحیت افراد واجد شرایط کمک کنند.

کارفرمایانی که  کارمندان جدید استخدام می کنند سرمایه‌گذاری‌های بزرگی انجام می‌دهند. خود این فرآیند گران است، اما گران‌تر از آن"استخدام بد" است. کارفرمایان برای اجتناب از ایجاد یک استخدام بد، به افرادی که برای شغل خود درخواست می‌دهند، تحقیق می‌کنند.


کارفرمایان در کجاها جستجو می‌کنند

گزینه‌های جستجو محدود به موتورهای جستجوی بزرگ مانند گوگل و بینگ نیستند.

کارفرمایان همچنین شبکه‌های اجتماعی مرتبط، مانند لینکدین، فیس بوک و توئیتر را جستجو می‌کنند. آن‌ها همچنین برای به دست آوردن مشخصات و اطلاعات شغلی از سایت های  اشتراک گذاری اطلاعات حرفه‌ای کارجویان مانند جاب(job.ir) استفاده می‌کنند. این جستجو توسط کارفرمایان یک واقعیت زندگی حرفه ای است. بنابراین جویندگان هوشمند کار با این جستجوی بیرحمانه سازگار می‌شوند و یاد می‌گیرند چگونه رقبا را شکست دهند.


نحوه جستجوی کارفرمایان

براساس نیاز کارفرمایان برای جستجو، کارفرمایان براساس دو روش اصلی جستجو می‌کنند:

۱. برای یافتن افراد واجد شرایط

زمانی که آن‌ها به دنبال افرادی هستند که صلاحیت شروع شغل خود را دارند، با توجه به نیازمندی‌های این شغل جستجو می‌کنند. برای مثال، اگر آن‌ها نیاز به کسی داشته باشند که بتواند از Microsoft Office استفاده کند، آن‌ها با استفاده از کلمات کلیدی، " Microsoft Office " جستجو می‌کنند.آنها همچنین به دنبال افرادی با عناوین شغلی مرتبط، مانند "دستیار اداری" می گردند. این جستجوها عموماً توسط گوگل، لینکدین، و سامانه های کاریابی مانند جاب(job.ir) انجام می شوند.

۲. برای نمایش متقاضیان

زمانی که یک کار اعلام نیاز شده ‌است و آن‌ها در حال تحقیق درباره متقاضیان این شغل هستند، به طور معمول از اینترنت برای جستجوی متقاضیان استفاده می‌کنند. بنابراین نامی که در برنامه‌های کاربردی خود استفاده می‌کنید باید با دیگر نمایه ­های حرفه‌ای آنلاین شما مطابقت داشته باشد (مانند پروفایل لینکدین). اگر هیچ چیز مرتبط با نام شما پیدا نشود، شما مانند یک "روح" دیده نخواهید شد . این جستجوها نوعاً با استفاده از گوگل، لینکدین، فیسبوک، توئیتر و دیگر شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شوند. استفاده از شبکه‌های اجتماعی، یک راه حل ساده برای پیدا شدن است ، تا زمانی که بر روی کلمات کلیدی خود، از جمله اسمتان تمرکز کنید.

 

نکاتی به منظور  بهبود سئو شخصی


بهینه سازی رزومه ها، برنامه‌های کاربردی و وب سایت‌های ارتباط جمعی به منظور دیده شدن

توجه به عبارات مورد استفاده از طرف کارفرمایان در توصیف شغل­‌های مختلف در آگهی های استخدام و دیگر پایگاه ها می تواند منبع خوبی برای کلمات مناسب برای شما به منظور بهینه سازی رزومه و صفحه های اجتماعی باشد.


استفاده از کلمات مناسب در مکان‌های مناسب

سئو موثر استفاده از کلمات کلیدی مناسب و منطقی توسط شما و به طور طبیعی در متن است.

سئو موثر به سادگی کلمات کلیدی شما را بارها و بارها در پروفایل لینکدین، رزومه و یا درخواست کارتان تکرار نمی‌کند. برای اینکه موثر باشید، باید کلمات کلیدی خود را به طور مناسب در محتوا بگنجانید. اگر سئو ی شما واضح است، شما کار خود را به درستی انجام داده اید.


ادامه این مطلب را در پست های بعدی دانسته های جاب بخوانید...


 

  • جاب

seo

سئو

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی