وبلاگ جاب دات آی آر

اخبار و مطالب آموزشی سایت job.ir

وبلاگ جاب دات آی آر

اخبار و مطالب آموزشی سایت job.ir

سامانه کاریابی جاب دات آی آر

۵ نکته برای مدیریت استرس کارکنان بخش سلامت

دوشنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۷، ۰۳:۳۷ ب.ظ

اگر شما در مشاغل حوزه سلامت کار می کنید، استرس امری دائمی است. ولی نکات زیر به شما کمک می کند تا استرس خود را کنترل کنید.

مدیریت استرس برای کارمندان شیفت شب

اگر شما در مشاغل حوزه سلامت کار می کنید، استرس امری دائمی است. چه شما پرستار ICU باشید که درگیر موقعیت های مرگ و زندگی هستید، یا یک مددکار اجتماعی که به بیماران درباره رویداد های آسیب زا مشاوره می دهید، یا نوع دیگری از کارکنان این حوزه، یادگیری کنترل استرس برای موفقیت در حرفه شما ضروری است. استرس مداوم می تواند خودش را بصورت علامت های فیزیکی و روانی، شامل سر درد، اختلالات خواب، تمرکز ضعیف و افسردگی نشان بدهد. تحقیقات عنوان می کنند که سطوح بالای استرس به سیستم ایمنی آسیب می رساند و خطر بیماری های قلبی عروقی و سرطان را افزایش می دهد.

نکات زیر به شما کمک می کند تا آن را کنترل کنید قبل از اینکه استرس شما را از پا در آورد.

درباره آن صحبت کنید

حضور منظم مشاوران و روان درمانگران در محل کار این افراد و صحبت با آنها و حمایت احساسی این افراد، میتواند تا حد زیادی از استرس و فشارهای روانی آنها بکاهد. همچنین صحبت با همکاران درباره سختی های کار و همدلی با یکدیگر میتواند تاثیر بسزایی در سلامت روانی کارکنان بخش سلامت داشته باشد.

برخی از مکان های کاری بیمارستانی نیز از امکاناتی مانند تخفیف عضویت در باشگاه، برگزاری جشن­های مناسبتی استفاده می­کنند که آن هم می تواند برای آرام کردن استرس کارکنان مفید باشد. بعلاوه، بیمارستان­ها می توانند با برگزاری برنامه های یک یا چند روزه مفرح شامل عکاسی، یوگا و سایر کلاس های طراحی شده به کاهش استرس و تشویق توازن کار/زندگی کارکنان خود کمک کنند.

با خستگی ناشی از مراقبت بجنگید

خستگی ناشی از مراقبت یعنی استرسی که در اثر مراقبت بیش از حد از دیگران بوجود می آید و می تواند در هر یک از کارکنان سلامت ایجاد شود. شاغلان بخش سلامت که به داستان های ترس، درد و رنج دیگران گوش می دهند، ممکن است از روی همدلی خودشان هم احساسات مشابهی را تجربه کنند.

استراتژی های موثر برای اداره کردن خستگی ناشی از مراقبت میتواند شامل پرهیز از سرزنش خود و دوری از احساس گناه، افزایش حمایت­های اجتماعی، مشارکت در رویداد های اجتماعی یا خیریه باشد.

به ریشه موضوع بپردازید

در حالتی که شغل با شخصیت و ارجحیت های فرد مطابقت ندارد، رفتن به یک شغل و یا سازمان دیگر احتمالا یک روش کاهش استرس بسیار بهتری نسبت به سایر روش هاست. هرچند، روبرو شدن با علت واقعی استرس می تواند خودش استرس زا باشد، زیرا این کار نیاز مبرم به یک اقدام عملی مناسب را آشکار می­سازد.

بهره‌گیری از روش های ساده کاهش استرس

اگر استرس شما ناشی از یکنواختی روزانه باشد و تغییر شغل گزینه شما نباشد، روش های استرس زدایی ساده را به عنوان بخشی از برنامه روزانه­‌تان در نظر بگیرید.

ورزش یکی از بهترین از بین برنده های استرس است، زیرا منجر به تنفس عمیق می شود. نفس های عمیق که با منقبض شدن شانه ها همراه است به عضله ها کمک می کند تا شل شوند. و هرگز از نشان دادن احساسات خود نترسید، زیرا مطالعات نشان داده اند که هم خنده و هم گریه کاهش دهنده های طبیعی استرس هستند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی