وبلاگ جاب دات آی آر

اخبار و مطالب آموزشی سایت job.ir

وبلاگ جاب دات آی آر

اخبار و مطالب آموزشی سایت job.ir

سامانه کاریابی جاب دات آی آر

دوام آوردن در شیفت شب بیمارستان

دوشنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۷، ۰۳:۲۸ ب.ظ

مراقبت های پزشکی یک شغل با ساعت کاری 9 تا 5 نیست. این یک شغل 24 ساعته است .در این مقاله روش هایی برای دوام آوردن و پیشرفت کردن در اینگونه شغل ها خواهید یافت.

دوام آوردن در شیفت شب بیمارستان

مراقبت های پزشکی یک شغل با ساعت کاری 9 تا 5 نیست. این یک شغل 24 ساعته است و کار کردن در شیفت صبح و شب یک روش زندگی برای بسیاری از شاغلان بخش سلامت است. متخصصان می گویند، چنین شیفت های کاری می تواند روی کارکنان آسیب های فیزیکی و احساسی داشته باشد اما روش هایی برای جلوگیری از این آسیب وجود دارد. در اینجا پیشنهاد هایی برای دوام آوردن، و حتی پیشرفت کردن، در این کارها ارائه می‌­شود.

بدانید که تنها نیستید

حدود 26 درصد از نیرو کار آمریکا بصورت منظم شیفتی کار می‌کنند که عمده ساعات آن بین 4 عصر تا 8 صبح است . کارکنان شیفتی باید این سبک زندگی خود را به این صورت قبول کنند و با دیگر افراد همانند خودشان ارتباط داشته باشند.

از خواب خود حفاظت کنید

کارکنان شیفتی باید از خواب روز خود به هر قیمتی حفاظت کنند. در آن زمان به هیچ گونه تماسی، مانند تلفن، زنگ در یا فردی که از شما می خواهد تا کاری انجام دهید، پاسخ ندهید. محرومیت از خواب میتوامند منجر به بیمارهای مزمن شود. کارکنان شیفتی باید بصورت دائمی به خانواده و دوستانشان یادآوری کنند که خواب در طول روز برای آن ها در اولویت است.

چرت زدن در محل کار

چرت زدن یک "اقدام مقابله کننده با خستگی" برای افرادی است که نمی توانند در یک زمان پیوسته به اندازه کافی بخوابند. یک چرت به اندازه 15 تا 25 دقیقه تاثیر قابل توجهی روی هوشیاری کارمندان دارد. به این منطور بهتر است یک مکان ساکت، راحت، و تاریک برای خوابیدن پیدا کنید و در زمان استراحت بین کار کمی چرت بزنید.

مراقب سلامت جسم خود باشید

بسیاری از کارکنان از کافئین یا مواد قندی به عنوان محرک استفاده می کنند تا بتوانند بیشتر بیدار بمانند. کافئین یک اقدام موثر در برابر خستگی است، اما 20 تا 35 دقیقه طول می کشد تا هوشیاری فرد را ارتقا بدهد، و تاثیر آن می تواند هفت ساعت یا بیشتر باقی بماند. متاسفانه برخی کارمندان به کافئین معتاد می شوند و حتی زمانی که پس از شیفت، به خانه میرسند و تمایل به خوابیدن دارند کافئین روی کیفیت خوابشان تاثیر می گذارد.

مواد قندی نیز یک راهکار طولانی مدت برای خستگی نیست. یک شکلات می تواند انرژی بیشتری برای شما فراهم کند اما شما کل آن را به سرعت می سوزانید. بعد از بالا بودن اولیه قند، سطح انرژی شما به زیر سطحی که با آن شروع کرده اید افت می کند. میتوانید  انرژی خود را با قند یا قهوه مجددا بالا ببرید. اما به خاطر داشته باشید اگر شما بیش از حد قهوه بنوشید، ممکن است بسیار عصبی شوید، و اگر بیش از حد شکلات بخورید، دچار اضافه وزن می شوید.

خودتان را ایزوله نکنید

کارکنان شیفتی معمولا می گویند که احساس می کنند در جریان آنچه که در زندگی خانواده و دوستانشان اتفاق می افتد، نیستند. جامعه ما شدیدا برای افراد شیفت روز جهت گیری شده است. در نتیجه کارمندان شیفتی باید برای نگه داشتن روابط خود با افرادی که دوست دارند، و همگام بودن با برنامه روزانه آنها به شدت تلاش کنند. حفظ ارتباط مداوم، حتی اگر رو در رو نباشد، بسیار ضروری است. یکی از راه های مفید میتواند این باشد که خانواده ها  بولتن هایی را در خانه داشته باشند که در آن والدین و فرزندان یادداشت ها و پاسخ ها را نصب کنند. همچنین می­توانند با یکدیگر برای روزهای تعطیل برنامه ­ریزی کنند و حضور با کیفیت را در این روزها در کنار هم داشته باشند.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی